• Home
  • Zelfverzekerder Worden

Zelfverzekerder Worden

Onzekerheid kom je veel tegen in de samenleving van tegenwoordig, toch merk je het niet altijd. De prestatie druk ligt erg hoog door de hoge verwachtingen die er zijn. Deze druk eist steeds meer zijn tol in de vorm van stress en een gebrek aan zelfvertrouwen. Door een gebrek aan zelfvertrouwen is het moeilijker om echt te kunnen genieten van het leven, het kan zelfs zo zijn dat je er op de lange termijn depressief van wordt. Dat is ook juist waarom veel mensen zelfverzekerder willen worden!

“I struggle with low self-esteem all the time. I think everyone does. I have so much wrong with me, it’s unbelievable!” – Angelina Jolie

Ik ga jou helpen om zelfverzekerd te worden!

Erik

Zelfverzekerderworden.nl helpt jou om je zelfvertrouwen te vergroten door het trainen van verschillende aspecten die invloed hebben op jouw zelfvertrouwen. Zelf heb ik ook last gehad van de problemen en ongemakken die bij een laag zelfvertrouwen komen kijken. Inmiddels heb ik zelf mijn leven weer op de rails en beslis ik zelf waar ik kan gaan en staan. Graag help ik je door middel van informatie je zelfinzicht te geven om je probleem onder ogen te komen en er wat aan te kunnen doen.

Ben ik onzeker?

Vaak hebben mensen het niet door dat ze onzeker over zichzelf zijn. Dit komt omdat onzekerheid in vele vormen voorkomt. Zo kan het zijn dat je er sommige dagen wel last van hebt en sommige helemaal niet. Om te kijken of jij kampt met een laag zelfvertrouwen moet je jezelf enkele vragen stellen, voordat je aan jezelf kunt werken.

  • In welke situaties merk je dat jouw lage zelfvertrouwen je belemmert?
  • Waar komt jouw gebrek aan zelfvertrouwen vandaan?
  • Wat wil je bereiken?

Als je een idee hebt van de huidige situatie is het makkelijker om eraan te werken, bovendien word je daardoor ook extra gemotiveerd om een betere versie van jezelf te worden!

Psycholoog? Jij kunt jezelf helpen

Waarschijnlijk weet je niet waar je moet beginnen en heb je ook de mogelijkheid overwogen om naar de psycholoog te gaan. Dit is niet per se nodig, je weet immers al wat je probleem is. Nu moet je er nog wat aan doen, alleen jij kunt dit zelf doen. Een psycholoog kan je wel instructies geven, maar is er niet dag in dag uit bij om je te helpen lastige situaties aan te gaan.

Assertiviteit: Wees assertief en KOM VOOR JEZELF OP

Assertief zijn wordt vaak door elkaar gehaald met “agressief zijn”. Daardoor komt het vaak over als een negatief iets, dat is het echter niet. Assertieve personen komen voor voor zichzelf op in plaats van zich stil te houden en het overal mee eens te zijn. Komt het je bekend voor dat je iets wil zeggen, maar bang bent dat jouw opmerking niet geaccepteerd wordt door de rest?

Als ik niks zeg zullen mensen ook niks negatiefs over mij denken.

Het lijkt misschien of dit klopt, maar van binnen gaat dit aan je knagen. Subassertiviteit, zoals dit genoemd wordt zorgt er voor dat je nooit gaat krijgen wat je wil, alleen wat anderen jou toebedelen. Ik ga je leren om assertief te worden. Om voor jezelf op te komen, zodat jij kunt zeggen wat je wil zeggen en kunt bereiken wat je wil bereiken!

Leren omgaan met je emoties

Leren omgaan met emoties
De meest voorkomende emotie die je voelt als je onzeker bent is het gevoel van onmacht. Er gebeurt iets en je weet niet goed hoe je hier op moet reageren. Hierdoor kun je boos worden of juist verdrietig. Door je leren om te gaan met je emoties kun je ze de baas zijn.

Als je beter in je vel zit zul je merken dat emoties een stuk minder impact op je hebben, je kunt beter relativeren waardoor je hoofd minder snel vol raakt.

Hoe word ik zelfverzekerder?

Om zelfverzekerd te zijn moet je ook zelfverzekerd overkomen. Het werkt als een “selffulfilling prophecy”. Zelfverzekerd worden kan op veel manieren, maar in de kern is er maar een drijfveer. Dit is het vertrouwen in jezelf. Dit vertrouwen kan op veel manieren getraind worden en elke stap draagt bij aan het uiteindelijke doel.

Je bent het vertrouwen in jezelf verloren. Vaak is dit onterecht en merk je niet meer wat je wel goed doet, je ziet alleen nog maar wat er niet goed gaat. Verbreek dit patroon en je zult beseffen dat je een stuk meer goed doet dan je denkt!

Onzekere mensen zullen vaak negatief denken en dingen negatief belichten. Hierdoor komen ze terecht in een negatieve spiraal en vanuit deze situatie kan het bijna alleen slechter worden. Om deze reden is het belangrijk om alles door een positieve bril te bekijken, en zelfverzekerder worden helpt daarbij. Je zult zien dat de negatieve dingen helemaal niet zó negatief zijn, en uit de positieve dingen meer energie zult halen!

Geniet meer van de mooie momenten

Online cursus zelfvertrouwen

Om jou te helpen met het trainen van jouw zelfvertrouwen heb ik verschillende middelen samengesteld. Op de pagina’s van deze site kun je verschillende artikelen en hulpmiddelen vinden om jou te helpen tot een sterk zelfbeeld te krijgen. Kun jij niet wachten en wil jij direct bezig, dan kun je de complete stap voor stap cursus “Blijvend Zelfvertrouwen” volgen.

Voordelen van de Blijvend Zelfvertrouwen training:

  • Blijvend gevoel van zekerheid
  • Versterk het vertrouwen in jezelf
  • Ontwikkel geloof in eigen kunnen
  • Ontdek vreugde en optimisme
  • Stoppen met zelfkritiek
  • Stap voor Stap begeleiding
  • Meer respect voor jezelf
  • Tevreden zijn met wie je bent
  • Uitgaan van je eigen kracht
  • Meer zelfwaardering
  • Stoppen met twijfelen
  • Gegarandeerd resultaat

Door middel van deze cursus leer je wat de factoren zijn die jou tegenhouden, te stoppen met zelfkritiek, meer vertrouwen in jezelf te krijgen en het allerbelangrijkst: een blijvend gevoel van zekerheid!

JA! IK WIL ZELFVERZEKERD WORDEN!

Snel zelfverzekerd worden

Door de E cursus Zelfverzekerd Worden kun je al binnen enkele weken grote stappen maken. Het is wel belangrijk dat je het écht wil, de resultaten komen je niet aanwaaien! Als je de stappen die in de cursus worden beschreven volgt ben jij binnen 12 weken klaar om dag in, dag uit weer het volle uit het leven te kunnen halen. Al meer dan 10.000 cursisten hebben deze cursus al vóór jou gevolgd en met succes afgelegd!

Tips voor zelfvertrouwen

Stel vast waar je onzekerheid vandaan komt

Niet iedereen heeft last van een laag zelfvertrouwen. In elk leven komen er situaties voor die impact op je gehad kunnen hebben. Door negatieve situaties heb je een andere kijk of jezelf of de omgeving gekregen. Het is belangrijk om uit te vinden welke gebeurtenissen voor jou kenmerkend zijn geweest en op welke vlakken je een negatief zelfbeeld van jezelf hebt.

Stel doelen om je vertrouwen terug te krijgen

Zelfvertrouwen heb je niet van de één op de andere dag teruggewonnen, het is een proces. Door kleine doelen te stellen en deze consistent na te volgen zul jij beetje bij beetje een goed gevoel over jezelf en je omgeving krijgen. Heb je moeite om deze doelen te stellen, dan kun je ook gebruik maken van een online cursus. In de online cursus worden doelen voor jou vastgelegd zodat jij ze alleen nog hoeft uit te voeren!

Blijf er aan denken tot het in je systeem zit

Doordat zelfvertrouwen niet van de één op de andere dag getraind is, duurt het even voordat je het eigen hebt gemaakt. Het moet een soort second-nature worden. Dit kun je doen door er elke dag mee bezig te zijn. Door de 12-weken Cursus Blijvend Zelfvertrouwen te volgen zul je eraan worden herinnerd de oefeningen uit te voeren en zal de positiviteit je blijvend eigen worden!